Kategorier
Catering

Företagscatering Stockholm – välj rätt partner 

Att man som företag med jämna mellanrum anordnar möten, konferenser och andra evenemang för att nätverka med kunder, leverantörer och potentiella partners är långt ifrån ovanligt. Dessa möten är viktiga och de kan på många sätt vara avgörande för hur man uppfattas. 

Genom företagscatering i Stockholm kan ert företag skapa en bättre bild av er verksamhet, men det kan också bli precis tvärtom. Väljer ni fel partner för er företagscatering i Stockholm så kan det sluta i ett rejält magplask. 

Viktigt att hålla tiden 

Således så är det viktigt att välja partner med omsorg och se till att det företag ni anlitar dels har kapacitet att klara av att servera och tillaga den mat ni ska bjuda på – och dels att de också kan göra det inom given tid. Det senare är en nyckelfråga. Det handlar ofta om pressade och tighta scheman och tiden måste hållas. Minsta miss kan leda till stress och att bjudna gäster måste sticka vidare.

 Toleransen kring förseningar är – och ska vara! – väldigt låg. Väljer man ert event, er konferens eller den företagsfrukost ni anordnar så ska man också få valuta för pengarna. Man ska, helt enkelt, känna att det var värt att välja er. Troligt är att det också kan vara avgörande för hur man väljer i framtiden och då inte enbart sett till mat och dryck. 

Kommunicera med företaget 

Nyckeln till att lyckas är att hitta en bra, öppen och rak kommunikation. Det ligger även på ditt bord som beställare av företagscatering i Stockholm. Hur många gäster finns, vilken typ av mat vill ni servera – varma rätter, kallskuret, buffé, vegetariskt, snittar, fräscha mackor och så vidare – samt om det exempelvis finns allergier. 

Viktigt är även att ni klargör om det finns kök i anslutning eller om maten ska tillagas hos företaget. Tiden har vi redan nämnt, men det kan inte nog poängteras vikten av att den ska hållas. 

Se till att ha en öppen kommunikation och få en företagscatering i Stockholm som gästerna kommer att minnas och förknippa med just ert företag.